SEO (Search Engine Optimization) ve SEM (Search Engine Marketing), sayısal pazarlama dünyasında sık sık kullanılan iki meal. Fakat bu iki meal konuya bilge olmayanlar açısından birbirine karıştırılabiliyor.

Özellikle online tuzakışdataş firmaları ve internetten satış karşılayıcı e-ticaret siteleri dâhilin nazik olan bu iki meal, yeni kitlelere yetişebilmek ve pazarda öne çıkabilmek adına önemlidir. Her iki meal da web sitelerinin kontrol motorlarındaki görünürlüğünü zaitrmaya yardımcı olur, ancak aralarında çeşitli farklar bulunur.

Bu nedenle bu makaslamakmızda hengâm hengâm birbirine karıştırılabilen SEO ve SEM arasındaki farkları anlatacağız. Öncelikle SEM teriminı beş altı elan açalım ve bu arada inceleyelim.

SEM: Taharri Motoru Pazarlaması

SEM (Search Engine Marketing) evet da Türki olarak Taharri Motoru Pazarlaması, markaların kontrol motorları üzerinde elan görünür ve elan ulaşılabilir olması dâhilin meydana getirilen çtuzakışmalara denir.

Taharri motoru reklamcılığı olarak da teşhismlanan SEM, kontrol motorlarında ücretli reklam alımı gerçekleştirilerek web sitelerinde yoğunluk geriışı emeklemlerinin hepsine denir. En pop ve kesif kullanılan SEM aracı ise Google Ads’dir.

Bellik bilinirliğini ve bellik kıymetini zaitrmaya yönelik bir çtuzakışma olan SEM, alıcı kitlesini yükseltmek açısından da epey önemlidir. Antrparantez SEM çtuzakışmaları ile trafiğinizi entelekt ilave şansı yakalayabilirsiniz.

Taharri Motoru Optimizasyonu olarak da malum SEO çtuzakışmaları ise SEM’in aksine ücretsiz çtuzakışmalardır. SEM belli başlı bir bütçe dâhilin maruz reklamları kapsarken SEO çtuzakışmaları belli başlı anahtar kelimelerde lakırtııcı bir yükseliş elde kılmak dâhilin meydana getirilen çtuzakışmalardır. Elkızı, bu önlaştırmayı beş altı elan açalım.

SEM ile SEO Arasındaki Farklar

Öncelikli olarak SEO ve SEM çtuzakışmaları arasındaki ayırt; mafevkda da belirttiğimiz üzere SEM’in belli bir ücret önlığında, SEO’nun ise dâhilerik üretim maliyetleri hariç ücretsiz şekilde kuruluşlabilmesidir. şu demek oluyor ki SEO dâhilin en özellikle içinde ne olduğu üretirken harcanan maliyet dışında başarım göstermesi dâhilin yeni bir ödeme kuruluşlmaz.

Bunun dışında bir önemli ayırt da hızdır. SEM çtuzakışmalarında sonucu elan hızlı şekilde elde edersiniz ve trafiğinizi kesik süre içinde zaitrabilirsiniz. Bunun aksine SEO çtuzakışmaları ise uzun soluklu çtuzakışmalardır. SEO çtuzakışmaları yaparken uzun vadeli şekilde düşünmeli ve sitenizdeki iyileştirmeleri kadem kadem yapmalısınız.

Bu iki sayısal pazarlama mealı arasındaki bir öbür önemli ayırt da doğallıktır. SEM çtuzakışmaları ücretli reklam çtuzakışmaları başüstüneğu dâhilin doğallığa odaklanmaz, hızlı sonuç almaya odaklanır. Fakat SEO çtuzakışmalarında bu manzara değişikdır. SEO çtuzakışmaları elan tabii uygulamaları kapsar ve sitenize elan organik bir yoğunluk temizışı sağlar.

Bu iki meal, dâhilerik itibarıyla da ayrımlılık gösterir. SEO çtuzakışmalarındaki dâhilerikler kullanıcı deneyimini zaitrmaya ve kullanıcıların Google sorgularını vermeye yöneliktir. şu demek oluyor ki elan çok kullanıcı faydasına odaklıdır. SEM çtuzakışmalarında ise garaz elan ticari başüstüneğu dâhilin dâhilerikler SEO çtuzakışmalarındaki kadar olmayabilir.

Fakat bu yeltenmek bileğildir ki SEM dâhilerikleri kalitesizdir. Yalnızca iki meal arasındaki dâhilerik konseptleri ve odaklar değişikdır. Antrparantez belirtmekte yarar var: Bu iki kavramdan biri diğerinden elan bol evet da elan üstün bileğildir. Markaların pazarlama stratejilerine ve gereksinimlerine bakılırsa ikisinden bile faydalanılabilir.
Kırmızın burada sonuna geliyoruz, ancak okumaya devam kılmak istiyorsanız Pandemi Sürecinde Mütebeddil Müstehlik Davranışları: Dijital Dönüşümün Yükselişi makaslamakmıza geçebilirsiniz.

https://tilkiseo.com/

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.