Ümit Kalko Haberleri
Kişinin yasevimliığı topluluk zarfında kıymeti olan , yetenek, gidiş ve özge davranış biçimlerini vüruttirdiği süreçlerin tüyöneten.
Terbiye, önceden saptanmış esaslara nazaran insanoğluın davranışlarında belirli vürutmeler sağlamlamaya yarayan planlı etkiler sürecidir.
Terbiye; ferdin davranışlarındaki evetşantısı aracılığıyla kasıtlı olarak ve isteyerek bileğhizmetme meydana getirme sürecidir.
Görüldüğü kabil eğitimin bir çok teşhismı mimarilabilmektedir. Fakat, hasetmüzde çoğunlukla tercih edilen teşhism:
“Bireyin davranışında, kendi evetşantısı aracılığıyla ve kasıtlı olarak istenilen yönde( eğitimin yalnızçlarına onat ) bileğhizmetme meydana getirme sürecidir.” Şeklindedir.
Bu teşhis nazaran;
· Terbiye bir süreçtir.
· Terbiye sürecinde, ferdin davranışlarının istenilen yönde bileğhizmettirilmesi yalnızçlanmaktadır.
· Davranışlarındaki bileğhizmetme kasıtlı olarak gerçekleştirilmektedir.
· Terbiye sürecinde ferdin kendi evetşantıları esastır.
EĞİTİMİN SÜRECİ
Eğitimin üç çizgi öğesi vardır.
1. Yalnızç
2. Öğretme ve öğrenme etkinlikleri
3. Değerlendirmeler
Terbiye yalnızçla adım atar, öğretme-öğrenme etkinlikleriyle devam değer ve değerlendirme ile son bulur. Sürecin bu mantığı kül kültürler sinein özdeşdır. Yalnızçların içinde ne olduğu ve öğrenme sinein kullanılan öğretme yöntemleri kültürden kültüre nazaran bileğhizmetebilir, ama sürecin doğası bileğhizmetmez.
Terbiye kapsamı ve teşhismlanması açısından çok geniş bir kavramdır. Gün boyunca biraşkın filozof ve pedagog, eğitimin ne evetğuna konusunda farklı farklı teşhismlamalarda bulunmuştur. Hasetmüzde ise eğitimin kabul edilen standart teşhismı şudur: Terbiye, ferdin davranışlarında kendi evetşantıları aracılığıyla kasıtlı olarak istendik davranış bileğhizmetikliği meydana getirme sürecidir. Bu teşhismlama ekseninde eğitimin umumi hatları çizilebilir. Bu teşhismlamanın zarfında eğitime konusunda temelı önemli kavramlar vardır. Özellikle “kendi evetşantıları aracılığıyla”, “kasıtlı olarak”, “istendik davranış bileğhizmetikliği” ve “süreç” kabil kelimeler eğitimin anne taşlarıdır.
Terbiye, sima sinein ömür boyu devam fail bir süreçtir ve davranışlarda başkalık meydana getirir. Bu davranış değişiklikleri ise ferdin kendi tecrübelerine dayanır. Davranış değişiklikleri istendik yani beklentilere ve hedeflere onat olabileceği kabil istenmedik yönde bile vürutebilir. Terbiye sürecinin hizmetletilmesi ise kasıtlı yani programlı ve programlı olabileceği kabil vürutigüzel bile mümkün. Kasıtlı olarak meydana getirilen eğitime formal eğitim bilimi, vürutigüzel meydana getirilen eğitime ise informal eğitim bilimi denir. Daha açıklayıcı bir örnek verirsek ekol, dershane, eğitim bilimi merkezleri kabil mekânlarda verilen eğitim bilimi formal; ferdin kendi çevresinden edindiği ve planlı programlı sıfır eğitim bilimi ise informal eğitidir. şu demek oluyor ki eğitim bilimi yalnızca okullardaki öğrenmelerle sınırlı bileğildir.
Terbiye Türleri
Terbiye türlerine nazaran sınıflandırıldığında formal ve informal eğitim bilimi çıkmak üzere dü tür ortaya çıkar. Formal eğitim bilimi okullarda evet da kurumlarda belirli bir çekim ve izlence çerçevesinde gerçekleştirilir ve bu eğitim bilimi tipinin belirli bir amacı vardır. Bu düzende eğitim bilimi süreci idari bir ekip ve eğitmenler tarafından planlanır. İnformal eğitim bilimi ise tabiatıyla vüruten ölçüsüz ve programsız meydana getirilen eğitimdir ki can bu eğitimi sosyal çevresinden gizil olarak edilir.
Terbiye Sistemi
Terbiye, bir dizge olarak ele kırmızıındığında ise eğitim bilimi sisteminin üç çizgi ögesi bulunmaktadır: Bunlar kaynaklar, süreçler ve çıktılardır. Kaynar; eğitimin beslendiği öğretmen, öğrenci, çatı, tesisat, maliyet, personel kabil fiziksel unsurlardır. Müddetç; ekol zarfında gerçekleştirilen dersler, öğrenme evetşantıları ve ibret aktiviteleridir. Çıktılar ise bireyde eksperlik, yeterlilik, yetki, sınav sonuçları kabil istenilen davranış bileğhizmetiklikleridir.